Discipol al lui Hristos-Cherie

Posted on Ianuarie 5, 2012 de

0


Da, e necesar sa definim termenii, chiar şi ce înţelegem prin discipol al lui Cristos.

Prin acceptarea  religiei ca  „nepracticant,”  (acesta este termenul folosit de preoti pentru cei ca mine), eu mă consider „discipol al lui Cristos”. Mă conduc după principiile morale ale credinţei în Cristos (nu dupa cele ale lui Buddha, Moise, Confucius, Mahomed sau alti „învăţători”), dar nu sunt un discipol aşa cum înţelegi tu termenul.

Moartea lui Iisus o consider moarte clinică astfel că înviere lui miraculoasă, aşa cum spune biserica,  o accept ca mit. De aici începe simbolistica religiei, de la înviere şi înălţare. Stiu ca după canoanele bisericei ori eşti credincios ori nu eşti şi eu „NU SUNT”, dar aşa sunt cei mai mulţi oameni.

Am început să citesc despre Iisus mai mult după 1990, cand au năvălit sectele peste noi ortodocşii, în special „Martorii lui Iehova”. Căutau să ne convingă că habar nu avem despre cine a fost Iisus. In general stiam ce scrie în biblie ştiam ce spune religia şi nu mă gândeam dacă Iisus a înviat sau nu cu adevărat, considerând că nu are importanţă, că este o chestiune teologică, iar eu ca credincios trebuie doar să nu fur, să nu ucid,  să iubesc pe aproapele meu, sa nu urăsc, etc.

Nu m-am căsătorit religios căci la fel ca tine, nu credeam că este ceva important, ci doar că este o ceremonie frumoasă care nu îmi era oportună la acea dată. M-am îmbrăcat însă mireasă căci mama  îşi dorea asta mai mult ca mine. A fost o petrecere de nuntă…

Deci dupa 1990 m-am hotărât să citesc şi ce este scris împotriva lui Iisus si ce spun sectanţii despre Iisus şi biblia mai atent. Voiam să am argumente pentru credinţa ortodoxa împotriva sectanţilor. De fapt credeam că ortodoxismul îl consideră pe Iisus Fiul lui Dumnezeu şi doar sectantii Îl cred Dumnezeu. După ce am citit mai mult, am ajuns la concluzia că nici biserica noastră, ortodoxă, nu este mai brează.

Inainte de a începe să citesc despre Iisus Îl consideram aproape Dumnezeu, acum Dumnezeu a rămas acelaşi dar despre Iisus… aş prefera să nu  vorbesc.

Dacă suporţi să asculţi ce nu cred eu … putem continua discuţiile. Dacă nu, voi fi evazivă…

Cu drag,

Cherie

Posted in: conversații