Despre ce este o „secta”-Cherie

Posted on Ianuarie 5, 2012 de

0


Religie sectantă nu înseamna minoritară ci că este desprinsă ( adica, prin sectionare) dintr-o religie creştină mai veche. Ortodoxia nu poate fi o sectă în creştinism, este însă la evrei. Poate asa zic catolicii, ca suntem desprinsi de ei in 1054

Eu cred ca mintea umană este încă foarte puţin studiată. Creierul este un generator de unde  încă nestudiate. Tot corpul omenesc este condus prin impulsuri asa zise bioelectrice care au început să fie studiate dar în mare parte nu sunt cunoscute. Se studiază doar acele elemente care conduc spre nişte realizări ce îmbogăţesc pe cei care investesc în aceste studii. Căci asta este legea progresului, profitul.

Eu nu cred că tu ai devenit credincioasă aşa, deodată. Cred că în subconştientul tău credeai în Dumnezeu şi erai supărată pe el. Poate din spirit de frondă îl negai şi pentrucă te temeai de pedeapsa lui, la un moment dat, ai trecut de partea cealaltă. Poate în mintea ta s-a petrecut o transformare de care nu eşti conştientă sau mai mult, refuzi să o admiţi. Oricare ar fi explicaţia, cred că este benefică. Probabil erai un om chinuit fară Dumnezeu. Acum ţi-ai găsit liniştea.

Dumnezeu te-a găsit pe tine nu tu pe el.

Eu nu-l caut pe Dumnezeu. ( Aştept să mor şi voi vedea eu atunci…)

Când scap ceva din mână, un pahar de exemplu şi nu s-a spart,  totdeauna mulţumesc instinctiv lui Dumnezeu , si uneori îmi fac cruce, Dacă se sparge, vorbesc ca proasta cu Dumnezeu şi îi spun că probabil are impresia că trebuia să cumpăr unul nou, şi mă încrunt sau zâmbesc ! Nu cred în Isus biblic dar crucea declanşează în  mintea mea un fel de „Mulţumesc Dumnezeule!” sau „Doamne fereşte !”. ( E o reminiscenţă de la botez.)

Pentru mine Dumnezeu este o prezenţă permanentă, e alături de mine, dar nu este deloc o entitate care aşteaptă să-i fac poezii, să-i cer iertare sau care aşteaptă să mor ca să ma pedepsească. Eu cred că este  legătura dintre mintea mea şi conştiinţa universului şi va dispare odată cu moartea mea.. Cred într-o conştiinţă a universului, o inteligenţă care conduce tot ce este viu si material şi pe care omul care asimilează mai greu sensul abstract i-a dat o formă concretă de „DIVINITATE”.Aceasta constiinţă a creat omul ca necesitate si în continuare conduce tot. Intr-un fel, eu sunt o panteistă.

Dacă Isus nu ar fi fost interpretat de credincioşi atât de diferit de  ceea ce pot eu să înţeleg, dacă ar fi să-l  pot prezenta aşa cum interpretez eu textul biblic,  ar fi altceva …  dar nu poti să vorbeşti de Iisus cu un adevărat credincios că sare în sus dacă nu vrei să crezi ce crede el….    .

Majoritatea cred că o faci pe deşteptul, nu că ai altă concepţie despre viată.

Cherie

Posted in: conversații