Ce mai cred eu -Mihaela

Posted on Ianuarie 5, 2012 de

0


Văd că trebuie să precizăm și termenul de sectă Sectă înseamnă în primul rând îndoctrinare mentală, spălare a creierului, crearea unei dependențe față de lideri, izolarea de societate și de normele ei, plus presiuni atunci când vrei să te desprinzi. Din definiția pe care ai dat-o tu rezultă că și catolicii sunt o sectă, doar s-au desprins și ei din biserica primară

Mi-e greu să vizualizez ce înseamnă o prezență permanentă dar nu o entitate. Să înțeleg că este ceva viu și în același timp nu? ceva care nu are conștiință proprie? că dacă ar avea-o ar fi o entitate, nu? ceva impersonal care ne conduce? după ce principii și din ce motive? Crezi că universul e viu? sau că pământul ar fi viu și a generat el o conștiință? De ce avea nevoie să ne creeze? sau suntem doar niște elemente colaterale care au rezultat din procesul creației? ca niște șpan care rezultă atunci când prelucrezi metalul? Dacă e așa ce legătură au toate acestea cu moralitatea? cu dreptatea?

Eu nu m-am temut niciodată de pedeapsa lui Dumnezeu. Cum puteam să mă tem de o pedeapsă a cuiva inexistent? Și nici nu puteam fi supărată pe cineva inexistent . Pur și simplu nu puteam să cred pentru că n-aveam dovezi. Acum realizez că această dificultate de a crede era o consecință a implicării mele în ocultism (yoga printre altele). Chiar vroiam să te întreb dacă tu ai cochetat vreodată cu ocultismul: yoga, horoscoape, feng-shui, ghicitoare, cărți de tarot etc.

Cam asta deocamdată…

mihaela

Posted in: conversații