Boboteaza sau întrebări despre botez

Posted on Ianuarie 6, 2012 de

0


Azi a fost Boboteaza. Sarbatorim „botezul lui Iisus” In evanghelia după Ioan, citim:

1.29 A doua zi, Ioan a văzut pe Iisus venund la el şi a zis:”Iată Mielul” lui Dumnezeu, care ridică păcatul lumii!
1.30 El este acela despre care ziceam:” După mine vine un om care este înaintea mea, căci era înainte de mine.
1.31 Eu nu-l cunoşteam, am venit să botez cu apă: ca El să fie făcut cunoscut lui Israel.
1.32 Ioan a făcut următoarea mărturisire:”Am văzut Duhul pogorându-se din cer ca un porumbel şi oprindu-se peste el.
1.33 Eu nu-l cunoşteam dar Celce m-a trimis să botez cu apă, mi-a zis :”Acela peste care voi vedea Duhul pogorându-de şi odihnindu-se, este Cel ce botează cu Duhul Sfânt”.
1.34 Si eu am văzut lucrul acesta şi am mărturisit că el este Fiul lui Dumnezeu.

Eu am cîteva ântrebări :
1. Dece se crede că vorbele lui Ioan :”Iată Mielul” lui Dumnezeu, care ridică păcatul lumii! Înseamnă că „va sterge păcatele lumii” ? A ridica păcatul lumii nu însemna că arată pacatul în care se zbate? ( căci de fapt asta a făcut. A arătat cât de păcătoşi suntem deoarece l-am răstignit pe nedrept.)
2. Faptul că Ioan il consideră un om care este înaintea lui înseamnă că s-a născut înaintea lui ? Doar se ştie că Ioan era cu 6 luni mai mare. Nu înseamnă că este mai important ca Ioan ? Nu înseană că a fost mereu mai important decât el, chiar şi înainte de botez ? (decicăci modestia lui Ioan este recunoscută.)
3. Ioan spune că nu îl cunoştea dar conform evangheliei lui Luca erau verişori. Ce înseamna asta? Ioan spune că prin acest botez cu apă vrea să spună poporului evreu că există un mesia, adică Iisus. Botezul cu apă, nu este acel botez ce îl primeşte creştinul la creştinare înainte ca Isus să îşi înceapă propăvăduirea cuvântului lui Dumnezeu ? Nu vrea să spună că trebuie să treci şi prin botezul cu apă a lui Ioan întâi?
4. Deci Ioan stia că va apare Iisus deoarece Celce l-a trimis l-a atenţionat că va primi un semn, aştepta acel semn ?
5.. Ioan face mărturisirea că semnul a fost un porumbel. Poate fi o coincidenţă? Porumbelul este o explicaţie logică ? Este o minune realizată fără a călca legile fizice?
6. Deci Ioan a mărturisit că Iisus este Fiul lui Dumnezeu, cel ce va boteza omenirea cu Duhul Sfînt, un har primit de la Dumnezeu, Adică va duce omenirea spre o nouă credinţă ?

Posted in: conversații