Despre botez

Posted on Ianuarie 8, 2012 de

7


Dragă Mihaela, dupa două zile in care tot am încercat să îţi răspund am tras concluzia că îmi este imposibil sa discut in citate din biblie. Nu pot explica ceea ce cred eu despre un citat prin alt citat din biblie ca tine. .Eu spun ceea ce cred, şi nu mai revin la ce am spus că mă încurc.
Dar vreau să înţeleg ce spui tu.
Discut doar refuzul credinţei tale de a accepta botezul copiilor.
Spui ca botezul cu apa a lui Ioan, înainte de a începe Iisus să îi „înveţe” pe oameni, nu mai este necesar azi caci dupa ce Isus a început să înveţe pe oameni cine este El , a fi botezat înseamnă să pătrundă în tine duhul sfânt astfel încât să crezi că Iisus este Dumnezeu ? (sau fiul lui Dumnezeu) Adică botezul înseamnă să crezi că Iisus s-a răstignit prin voia Tatălui pentruca oamenilor să le fie iertate toate păcatele ? Sau ceva în genul ăsta….
Filistinienii şi toti cei care se îngrămădeau să primeasc botezul lui Ioan, fară să facă fapte vrednice de un creştin, doar pentrucă Ioan le promitea că prin botezul lui, Duhul lui Dumnezeu îi va ajuta să se schimbe este ceva depăşit? Nu îl mai cere Dumnezeu ? Dece?
De fapt Iisus nu a boteazat cu apă niciodată, doar învaţă pe cei botezaţi sau nu, cum să trăiască.
Spui că a fi botezat fără să crezi în ce spune biblia este ceva inutil sau un păcat ?
Sa fii botezat ortodocs, catolic sau penticostal fără să fii întrebat dacă vrei aşa cum evreii sunt declaraţi evrei făra să fie întrebaţi dacă cred în religia mozaică ce este după credinţa ta? E mai rău decît a fi botezat creştin fără a crede cu adevărat în creştinism?
Si de fapt la urma urmei ce înseamnă să fii creştin, că eu m-am încurcat. Nu sunt creştini si ortodocşii si penticostalii si adventiştii si baptiştii, etc ?

Posted in: conversații