Ce înseamnă să crezi în Iisus ?

Posted on Ianuarie 11, 2012 de

11


Din căte am citit din biblie şi de pe alîturi de biblie, îmi place Iisus dar nu pot crede în minuni aşa cum le concepe religia creştină.
Eu nu pot să îmi închipui că există o fiinţă care poate orice, a făcut sisteme solare si a organizat materia în forme atât de complexe, care a facut animale şi plante, oameni si care poate face fiinţe mai perfecte si mai uimitoare decat oamenii, să inverseze derularea întregului mecanism al universului făcând o minune doar ca să mă convingă pe mine că există.
Păi dacă tot ce există în lumea asta nu mă poate convinge că există un Dumnezeu, cum ar putea să ă convingă ceva ce ar demonstra că lumea din jurul meu este o iluzie ? Mi se pare o absurditate, şi nu pot crede că Dumnezeu ar putea fi absurd.
Vreau să cred că tot ce scrie în biblie este scris cu bună credinţă aşa că trebuie să găsesc explicaţii logice pentru orice este prezentat acolo ca nefiresc.Trebuie să îmi explic dece au fost oameni care au înţeles că au asistat la minuni, că să pot să le accept credinţa ca sinceră.
Pot accepta că Isus s-a născut dintr-o mamă care „nu a cunoscut bărbat” (ca să folosesc termenul biblic) dar nu pot crede că Sfantul Duh nu a folosit sămânţă omenească pentru însămânţare (de altfel şi biblia spune că s-a născut din sămânţa lui David), pot crede ca apostolii l-au crezut mort pe Iisus, dar nu pot crede că a murit ci doar că a fost o moarte clinică, nu cred că s-a înălţat la cer ca fachirii indieni, dar cred că ceva s-a întâmplat şi noi nu ştim acum ce, oricum nu a fost nimic fantastic ci doar suficient de tainic pentru ca ucenicii lui să o numească înălţare şi să confirme că s-a dus la Dumnezeu.
Cred că credinţa în acest Iisus ca şi în adevărul celor spuse de el în pilde şi învăţătură ar putea face omenirea mai bună.
Este curios, dar statul comunist care a încercat să impuna morala comunităţii bunurilor, (aşa cum a dorit Iisus deşi a combătut creştinismul ca religie), a eşuat ca stat.
Este curios că statul democrat actual care se bazeauă pe morala celor 10 porunci ale lui Moise precum si a legii „Dintelui pentru dinte” este considerat moral şi creştin chiar dacă bunurile se impart cu nedreptate.
Omul nu acceptă să împartă totul egal.
In comunism şi oriunde, mereu există unii care se cred mai îndreptăţiţi să ia ceva mai mult decât alţii. Motivarea că unii ar munci mai mult nu e mereu justificantă, Si atunci ,învăţătura lui Iisus este utopie? Va fi o vreme când o vom putea aplica? Crede cineva într-o astfel de lume în care mielul si leul să trăiască unul lângă altul în bună înţelegere?

Posted in: Uncategorized