Cele 10 porunci. Prima poruncă

Posted on Iunie 5, 2012 de

1


Noi am postat cele 10 porunci simplificand textul din biblie. Fiecare stie textul complet din biblie.

Cele 10 porunci reflectă caracterul lui Dumnezeu. Deși sunt aceleași, formulate identic, diferentele fiind doar de traducerea din greaca, sau din ce limba s-au tradus, bisericile le interpretează în mod diferit.

Cele 10 porunci- Decalogul

1.  Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine.
2.  Sa nu-ti faci chip cioplit, nici vreo alta infatisare a lucrurilor care suntsus in ceruri sau pe pamant si sa te inchini lor.
3.  Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert.
4.  Adu-ti aminte de ziua de odihna ca s-o sfintesti.Sa lucrezi 6 zile dar a saptea este ziua de odihna inchinata Domnului.
5.  Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti pe pamant.
6.  Sa nu ucizi.
7.  Sa nu fii desfranat.
8.  Sa nu furi.
9.  Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau.
10. Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau.

 

1. Eu sunt Domnul Dumnezeut tău, să nu ai alți dumnezei afară de Mine. 

 –
– Biserica ortodoxa recunoaste un Dumnezeu unic insa in ipostaza unei trinitati, Tatal, Fiul si Sfantul Duh
Din punctul meu de vedere ideea ca accept si pe Fiul ca Dumnezeu m-a cam incurcat. Admitand insa ca fiul este de esenta divina asa cum sunt si oamenii, accept ca in calitate de crestin ortodocs, am un singur Dumnezeu. adica notiunea de Dumnezeu  – o treime.

– Dacă și tu esti de aceeași natură divină ca și Isus care sunt minunile pe care le faci in mod obisnuit? pe cine ai înviat din morți ? câți orbi ai vindecat? nu ti-e frică de nimic? nici măcar de moarte?

– Sunt de aceeași esență, nu sunt Iisus, așa cum vinul este din aceeași esență ca oțetul dar nu este oțet. Și îmi este frică de suferință nu de moarte .

– Prin credință, Duhul Sfânt locuiește în noi și atunci devenim părtași la natura divină. Nu noi vom face minunile ci Duhul Sfânt care locuiește în noi (cu cooperarea noastră, pentru că nu va trece niciodată peste voința noastră liberă) Aceeași esență ar putea fi “după chipul și asemănarea?”

  🙂 Pai nu mi-a trecut prin cap niciodata ca voi ajunge sa fac minuni ! Si eu sunt convinsa ca nici tu, nici altcineva nu veti ajunge sa faceti minuni oricat de credinciosi ati  fi !

“Iată semnele care vor însoţi pe cei ce vor crede: în Numele Meu vor scoate draci; vor vorbi în limbi noi; vor lua în mână şerpi; dacă vor bea ceva de moarte, nu-i va vătăma; îşi vor pune mâinile peste bolnavi, şi bolnavii se vor însănătoşi.” Si sunt multe alte pasaje care spun exact acelasi lucru. Și da, eu cred că a face semne și minuni ar trebui să fie normalitatea pentru un creștin. (mai vorbim după seminarul din septembrie ;))

– Eu nu cred ca seminariile din Canada vor fi altfel decat cele din Romania de care mi-a vorbit verisoara Gina… 🙂

– de unde știi înainte de a cerceta? asta inseamnă crede si nu cerceta.  “Cercetați toate lucrurile și luati ce este bun!” 1 Tesaloniceni 5:21

– Vom vedea !

– revin cu amănunte în septembrie după seminar

