Cele 10 porunci. Porunca a noua.

Posted on Iunie 7, 2012 de

0


9. Sa nu marturisesti stramb impotriva aproapeleui tau.

Sa respecti justitia omeneasca, pentru a fi dreaptate, sa nu juri stramb in nici o imprejurare, sa nu minti pentru a face rau

– Sa dai cezarului ce e a cezarului

Asta (a zis Iisus nu Moise) dar ce legatura are cu chestiunea ?

– Isus a ridicat ștacheta respectării poruncilor. De ce? pentru că în Noul Testament avem Duhul Sfânt și astfel devenim capabili deoarece, cum ziceam mai sus, devenim participanți la natura divină. nu prin propriile mijloace ca să nu se laude nimeni.

Si Moise ridica stacheta pentru porunci Credeam ca am scris, dar probabil s-a sters… in Leviticul, la punctul 9 poruncile sunt intovarasite de intaririle respective printre care si aceea ca „Sa iti iubesti aproapele ca pe tine insuti’, si multe altele, dar nu a spuis Moise niciodata sa dai Cezarului ce-i a Cezarului ….

– Am citit ce-ai scris, dar am vrut să spun că Isus a ridicat și mai sus stacheta pentru că ne-a dat si mijlocul de a fi capabili să punem în aplicare poruncile (Duhul Sfânt). Nicidată pretențiile n-au fost mai mari decât capacitățile noastre.

Duhul sfant a existat de la inceput. Geneza 1.2

– Dar abia de la cinzecime (rusalii) creștinii au fost botezații cu Duhul Sfânt. În V.T. Duhul Sfânt era, ca să spun așa exterior, abia după cincizecime devine interior „dacă nu Mă duc Eu, Mângâietorul nu va veni la voi; dar, dacă Mă duc, vi-L voi trimite. Ioan 16:7

Eu stiu ca la cincizecime duhul a coborat peste apostoli asa cum coboara si in preoti cand se hitoronisesc sau in sfinti. Si prin botez coboara duhul, dar nu ca in preoti ci doar ca supraveghetor..Dar e ceva ce nu m-a preocupat.

