Despre neprihănire

Posted on Februarie 24, 2013 de

21


De aceea credinţa aceasta „i-a fost socotită ca neprihănire.” Dar nu numai pentru el este scris că „i-a fost socotită ca neprihănire”;  ci este scris şi pentru noi, cărora, de asemenea, ne va fi socotită, nouă celor ce credem în Cel ce a înviat din morţi pe Isus Hristos, Domnul nostru, care a fost dat din pricina fărădelegilor noastre, şi a înviat din pricină că am fost socotiţi neprihăniţi. (Romani 4:22-25)

(e vorba despre Aavram, de faptul ca credinta lui i-a fost socotita ca neprihanire. in acelasi fel credinta noastra e socotita neprihanire si are ca urmare iertarea pacatelor)

****

În El avem răscumpărarea, prin sângele Lui, iertarea păcatelor, după bogăţiile harului Său (Efeseni 1:7)

***

şi anume, neprihănirea dată de Dumnezeu, care vine prin credinţa în Isus Hristos, pentru toţi şi peste toţi cei ce cred în El. Nu este nicio deosebire. Căci toţi au păcătuit şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu.  Şi sunt socotiţi neprihăniţi, fără plată, prin harul Său, prin răscumpărarea care este în Hristos Isus. (Romani 3:22)

****

Apostolul Pavel imediat după ce s-a convertit s-a botezat. Fapte 9:18 Chiar în clipa aceea, au căzut de pe ochii lui un fel de solzi; şi el şi-a căpătat iarăşi vederea. Apoi s-a sculat şi a fost botezat.

Ce inseamna neprihanire in religie?

DEX :Care este fără prihană, fără păcat, fără vină, pur, curat, nepătat, imaculat; spec. cast. – Ne- + prihănit (înv. „păcătos, vinovat” < prihană)

Cdeci neprihanit mai exact ar fi fara vina, sunt greseli facute fara intentie sau fara sa stii ca faci o greseala, pot fi socotite « FARA VINA ! »

Deci cand ai credinta, aceasta face ca greseile sa iti fie socotite fara vina… Ca ale lui Avram….

Deci credinta noastra este socotita neprihanire, fara pacat. Poti sa pacatuiesti din credinta ¿ Nu caci orice ai face ti se socoteste neprihanire…

Nu cred ca asta este sensul dar asta rezulta…

Ideea este că Dumnezeu ne poate ierta numai dacă suntem perfecți. Neprihăniți. Ori noi nu putem fi așa oricât am încerca. Pentru că Dumnezeu e realist și nu ne cere imposibilul a găsit o «nebunie» ca să fim salvați.  (nebunia propăvăduirii crucii – Căci întrucât lumea, cu înţelepciunea ei, n-a cunoscut pe Dumnezeu în înţelepciunea lui Dumnezeu, Dumnezeu a găsit cu cale să mântuiască pe credincioşi prin nebunia propovăduirii crucii. 1 Corinteni 1:21)

Dar «nebunia» Lui e mai înțeleaptă decât înțelepciunea noastră 🙂 «Căci nebunia lui Dumnezeu este mai înţeleaptă decât oamenii; şi slăbiciunea lui Dumnezeu este mai tare decât oamenii.» 1 Corinteni 21:25

Suntem socotiți neprihăniți (după ce ne-am pocăit – pocăința care înlocuieste botezul lui Ioan) doar atâta vreme cât păcatele noastre nu sunt făcute cu voia (adică, știu că e păcat, dar cred că Dumnezeu e bun și mă iartă, deci mi se permite). Dacă păcatele noastre sunt făcute cu voia, după câteva avertismente, suntem lăsați în voia minții noastre păcătoase și nu mai avem cale de reîntoarcere la Dumnezeu (pentru că nu ne putem întoarce la Dumnezeu dacă El nu ne atrage)

 

In Iisus avem rascumpararea, deci sa trecem din situatia de sclavi ai lumii in situatia de sclavi ai lui Iisus caci ne-a “rascumparat”. Prin harul dat fiecaruia ni se iarta si pacatele Deci nu la toti la fel.

Exact!!!  Păcatele ni se iartă tuturor la fel (suntem cu toții mântuiți) însă există diferența între păcate și urâciuni (acestea au o bătaie mai lungă – următoarele 3 sau 4 generații). Părerea mea este că există o diferență între iertare și aplicarea practică a acesteia. Pentru ca mântuirea (ma refer la vindecare) să devină efectivă în viața terestră e nevoie să trecem printr-un proces de purificare, care de cele mai multe ori necesită destul de mult timp. 

Aici insa suntem tratati toti la fel., dar harul trebuie primit. Harul se primeste prin botez. Dece botezul copiilor nu poate fi socotit de unii ca un botez prin care coboara “harul” asupra omului asa cum spune biblia ¿ Si la botezul cu apa al lui Ioan, cobora harul, iar cand Iisus a fost botezat, Dumnezeu a specificat ca este fiul sau “cel iubit” si a trimis vizibil duhul sau deasupra lui, sub forma de porumbel.

Eu înțeleg că harul se primeste constient. Un nou născut nu are capacitatea de a discerne între bine și rău. El este sfințit prin credința părinților (uită-te la exemplul cu Noe sau Lot – copiii lor au fost salvați nu pentru că erau neprihăniți (Dumnezeu spune clar că doar Lot și Noe erau neprihăniți) ci doar pentru că părinții lor (adica tații) au fost neprihănii. Dacă pentru păcate plătesc următoarele 3-4 generații, binecuvântările neprihănirii se transmit urmatorelor o mie de generații.

Aici nu prea inteleg care este exemplul, dar explica ce ai vrut sa spui.

Daca te uiți in Faptele apostolilor vei vedea ca ucenicii lui Ioan nu au primit Duhul Sfânt la botez (botezul lui Ioan viza doar pocăința – cum ar putea să se pocaiasca un nou născut ca doar n-a apucat sa păcătuiască)

şi le-a zis: „Aţi primit voi Duhul Sfânt când aţi crezut?” Ei i-au răspuns: „Nici n-am auzit măcar că a fost dat un Duh Sfânt.” „Dar cu ce botez aţi fost botezaţi?”, le-a zis el. Şi ei au răspuns: „Cu botezul lui Ioan.” Atunci Pavel a zis: „Ioan a botezat cu botezul pocăinţei şi spunea norodului să creadă în Cel ce venea după el, adică în Isus.” Când au auzit ei aceste vorbe, au fost botezaţi în Numele Domnului Isus. (faptele apostolilor 19:1-5)

Cum spuneam mai sus botezul lui Ioan nu mai este de actualitate ca botez in sensul propriu. Este înlocuit de pocaința care precede credința si este urmat de botezul lui Isus.

Anunțuri
Posted in: Uncategorized