Dileme (1)

Posted on Februarie 15, 2014 de

15


Mă gândeam, dacă ești de acord, să pun aici pe blog câteva din articolele (ce pretențios îmi sună cuvântul articole 🙂 ) pe care le scrisesem pe blogul meu (pe care l-am șters între timp, dar nu în mod impulsiv 🙂 ) De fapt aș vrea să le pun pe acelea la care am început cu pași mici întrebându-mă „de ce” și la care, cu surprindere, am găsit răspunsul.

Întrebarea era: De ce unii oameni Îl întâlnesc pe Dumenzeu în timp ce alții nu. Dacă există sau nu există în viața fiecărui om un moment special în care Îl aleg pe Dumnezeu? Dacă nu există, de ce nu există iar dacă există de ce există. Și pentru că Dumnezeu este Cel ce este, adică e drept și nu caută la fața omului mă întrebam de ce în viața unora se revelează în timp ce în viața altora se ascunde. Dacă Dumnezeu mi s-a revelat mie, cu o forță incredibilă într-un moment în care nu-l căutam mă întrebam dacă toți oamenii trec (o singură dată în viață) printr-o experiență similară. 

Dileme (faza 1)

De ce oare unii oameni nu Îl pot întâlni pe Dumnezeu? Oare doar pentru că nu îl caută suficient (sau eficient)? sau poate pentru că nu știu cum să-l caute? să fie de vină prejudecățile? sau chiar lipsa acestora? Poate identificarea lui Dumnezeu (în mod eronat) cu erorile religiilor? sau poate vinovată să fie chiar (aparenta) lipsă de prejudecăți? căci neavând prejudecăți în alte domenii ne considerăm (în mod fals desigur) la adăpost, și în astfel nu mai realizăm că tocmai ne-am creat alte prejudecăți? (prejudecata că nu avem prejudecăți 🙂 )

Mi-e greu să cred că experiența pe care am trăit-o eu este una singulară. Și în același timp, mi-e greu și să cred că cei care au trăit o astfel de experiență pot rămâne în continuare, atei, agnostici sau prizonieri într-o religie falsă cangrenată de spiritism, superstiții și idolatrie.

Vechiul Testament (trei sferturi din Biblie) descrie modul în care Dumnezeu a pregătit lumea pentru venirea lui Isus. Noul Testament (un sfert din Biblie) descrie venirea lui Isus și efectele acesteia. În mod similar, mă gândesc ca viața noastră ar putea urma o traiectorie asemănătoare; în același mod în care Dumnezeu a “modelat” poporul evreu pentru a întruni condițiile necesare ca Mesia să se nască “modelează” viețile noastre pentru a ne aduce în punctul în care întâlnirea cu El devine inevitabilă.

Uneori, din cauza liberului nostru arbitru reușim să falimentăm această întâlnire. Cred că în această ecuație liber arbitru înseamnă doar orgoliu. “Dumnezeu stă împotriva celor mândri, dar celor smeriţi le dă har.” (1Petru 5:5) Căutându-L cu umilință (fără orgoliu), Îl vom găsi. E promisiunea pe care Biblia ne-o face. Mă veţi căuta, şi Mă veţi găsi, dacă Mă veţi căuta cu toată inima.” Ieremia 29:13 “Iată Eu stau la uşă, şi bat. Dacă aude cineva glasul meu şi deschide uşa, voi intra la el, voi cina cu el, şi el cu Mine.” (Apocalipsa 3:20)

Dileme (faza 2)

Posted in: conversații