Cum să lecuieşti un fanatic. de Amos Oz.

Posted on Noiembrie 23, 2014 de

8


Amos-Oz-01Am citit o carte care mi-a placut mult. Este exact pe lungimea mea de unda in ce priveste conflictul dintre Israel si Palestina. Dar ce spun eu? în ce priveşte viaţa în general !

Cartea se numeşte   CUM SA LECUIESTI UN FANATIC autorul este Amos Oz.

Voiam sa o recomand unor prieteni din Israel si cineva mi-a spus ca acolo , scriitorul nu este apreciat asa ca nu am mai recomandat cartea. Scriu aici să vad cum este primită….

Cartea este o pledoarie pentru pace, pentru intelegere intre oameni, pentru un “COMPROMIS” asa cum il intelege el si cum îl înţeleg si eu.

Citez din carte:

Cred cu tărie în compromis. Stiu că acest cuvânt are o reputaţie oribilă în cercurile idealiste din Europa, mai ales printre tineri. Compromisul este considerat lipsa intergrităţii, lipsa coloanei vertebrale, lipsa consecventei, lipsa onestităţii. Compromisul este scârbos, compromisul este necinstit.

Nu şi în vocabularul meu. In lumea mea, cuvantul „compromis” este sinonim cu „viaţa”.Si acolo unde este viaţă sunt şi compromisuri. .Opusul compromisului nu este integritatea, opusul compromisului nu este hotărârea, devotamentul. Opusul compromisului este fanatismul şi este moartea.

