Moș Crăciun și cei trei șoareci

Posted on Martie 23, 2015 de

4


A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi nu s-ar povesti. Un om muncitor care avea o mică gospodărie. Era un om de treabă și temător de Dumnezeu. Numele lui era Vasile și trăia la țară împreună cu mica lui familie: 4 câini, o pisică, 10 oi, 20 de capre și 3 șoareci. Șoarecii erau preferații lui și nu se depărțea niciodată de ei. Erau pentru el ca și copiii lui.

Într-o zi, pe când Vasile era la munca câmpului, a venit pe neașteptate un vânt năspraznic care, dintr-o suflare i-a dus bietului om toată mica lui comunitate. Vasile și-a luat adio de la câini, pisici, capre precum și de la mult iubiții lui șoareci.

A plâns mult Vasile și s-a tânguit. Dar ce era pierdut era pierdut și nu mai putea face nimic.

Pe când plângea el mai cu amar, Moș Crăciun care trecea pe acolo i-a auzit gemetele și s-a coborât pe hornul casei ca să vadă ce are bietul om.

Vasile și-a descărcat sufletul și și-a plâns amarul. Moș Crăciun înduioșat i-a spus:

– Pentru că te văd om de treabă și cu frică de Dumnezeu, am să-ți înapoiez tot ce ai pierdut. Și nu numai atât. Am să-ți dau dublu tot ce ai pierdut.

Vasile nu-și putea crede ochilor.

Moș Crăciun a scos din sac: 8 câini, 2 pisici, 20 de oi, 40 de capre și… 3 șoareci.

Vasile a făcut ochii mari și l-a întrebat pe Moș Crăciun:

– Bine măi, Moș Căciune, dar așa ne-a fost înțelegerea? Nu spuneai tu că-mi dublezi tot ce am pierdut. Tu nu știi socoti? Ai lipsit de la cursurile de matematică de la școala primară?

Moș Crăciun s-a uitat lung la Vasile, a oftat, și i-a spus:

– Bine mă Vasile, vin la tine de atâția ani în fiecare Crăciun și tu tot nu mă cunoști? S-a scărpinat după ureche și dezamăgit de necredința lui Vasile, a scos din buzunarul mantalei cei 3 șoareci pe care Vasile crezuse că-i pierduse: Dacă vântul acela năprasnic nu i-ar fi adus pe ăștia 3 șoareci în buzunarul meu, de unde crezi tu că aș fi știut eu de problema ta? și chiar… cum crezi că am ajuns eu aici, în mijlocul verii, să-ți înapoiez dublu tot ce ai pierdut? Ai înțeles acum?

Vasile s-a uitat lung, s-a scărpinat după ureche și a spus:

– Nu! N-am înțeles! Vorbești prea complicat pentru mine.

Moș Crăciun și-a băgat mâna în sac, a scos de acolo un pistol și… și-a pus capăt zilelor. Iar noi am moștenit legenda lui Moș Crâciun.

Posted in: diverse