Psalmul nr.1 in viziunea mea…

Posted on Mai 10, 2015 de

20


Am sa analizez Psalmul 1 prin prizma viziunii mele…

1 Ferice de omul* care nu se duce la sfatul celor răi, nu se opreşte pe calea celor păcătoşi şi nu se aşează pe scaunul** celor batjocoritori!
2 Ci îşi găseşte plăcerea* în Legea Domnului şi zi şi noapte cugetă la Legea** Lui!
3 El este ca un pom sădit* lângă un izvor de apă, care îşi dă rodul la vremea lui şi ale cărui frunze nu se veştejesc; tot ce începe duce la bun sfârşit**.
4 Nu tot aşa este cu cei răi, ci ei sunt ca pleava*, pe care o spulberă vântul.
5 De aceea, cei răi nu pot ţine capul sus în ziua judecăţii, nici păcătoşii, în adunarea celor neprihăniţi.
6 Căci Domnul* cunoaşte calea celor neprihăniţi, dar calea păcătoşilor duce la pieire.

Ce gandesc eu cand cirtesc acest Psalm ?

De fapt eu nu prea citesc psalmii. Psalmii mi se par comentarii despre viata si credinta a unor oameni care au trecut prin diverse incercari in viata si cauta sa impartaseasca aceasta experienta altora. Nu prea ma preocupa parerea altora si nici experienta altora asa ca nu prea citesc Psalmii. In acest caz, din cauza Mihaelei care considera Psalmul foarte important incerc sa ma concentrez si sa spun ce cred eu despre experienta de viata ce mi-o impartaseste acest Psalm…

  1. Pare concluzia unui om care a trecut prin viata si a vazut pe unii apropiati lui care s-au intovarasit cu oameni rai, pacatosi si batjocoritori si astfel au sfarsit rau. Poate e vorba de un fiu care nu a ascultat   sfaturile lui intelepte… Nu pare ca vorbeste de o experienta de a lui. Vorbeste ca si cum ar da sfaturi din afara cercului…
  2. In continuare elogiaza importanta respectarii Legii si merge pana acolo incat spune ca la Lege trebuie sa cugeti zi si noapte, si in Lege trebuie sa iti gasesti placerea.
  3. Spune ca un om crescut cu placere pentru pentru viata cumpatata propavaduita de Lege, este asemeni unui pom udat permanent, Asa cum pomul care se dezvolta langa un izvor creste si se dezvolta frumos asa si omul hranit cu puterea Legii este un om frumos …
  4. Aici cred ca autorul psalmului vorbeste despre cei care nu respecta Legea, de cei rai cu care daca te intovarasesti sfarsesti risipit ca pleava…
  5. Cei risipiti au fost rai si nu pot fi primiti de cei care s-au pastrat in Lege.
  6. Mie mi se pare ca autorul nu se considera printre cei rai… si considera ca este drept ce se intampla celor rai… Nu vorbeste de cei care se intorc de la o cale rea ci doar de „cei neprihaniti” si de „cei pacatosi”… Nu este nici o punte crestina intre acestia…

Nu prea pare un Psalm care m-ar interesa. Ce concluzie pot sa trag de aici? Cu ce m-ar ajuta acest Psalm ? Sunt o pacatoasa…. Psalmul nu spune nimic despre cainta crestina. Vorbeste doar de cainta si parerea de rau evreeasca pentru cei care vor putrezi in iad… Dece o fi asa important pentru Mihaela?

Posted in: Uncategorized