Orez pilaf simplu si diverse.

Posted on Decembrie 4, 2015 de

10


Eu fac pilaf simplu ca un fel de garnitură dar şi ca un fel de mâncare pentru prânz.

Eu gătesc cu ceapă, nu cu usturoi.

Tai o ceapă mărunt şi o călesc în ulei. Dacă pilaful este cu carne sau ciuperci întâi păjesc puţin carnea sau ciupercile, apoi pun ceapa. Nu prăjesc nici carnea nici ciupercile mai mult de „câteva”  minute, căci apoi adaug orezul restul condimentelor, sarea, apa în cantitate de 3-4 ori cât volumul orezului si dacă se poate şi un ardei gras tăiat felii şi  las să fiarbă totul până scade apa şi bobul de orez este bun de mâncat…

Dacă se găteşte doar la cuptor… înseamnă că operaţia de „prăjire”  nu poate fi făcută şi gătitul este mai dietetic.  Ceapa, carnea şi ciupercile  vor fi doar fiere nu şi călite…

Pentru gătitul la cuptor, eu pun tot ce va conţine pilaful de la început şi aşteapt să se coacă…până scade apa şi bobul de orez este bun de mâncat…

Mie îmi place să simt în mâncare gustul de prăjeală dar se pare că nu este sănătos. Unii evită să prajeasca  mai ales ceapa…însă depinde de gust. Fiecare găteşte aşa cum îi place …

Dar mai des decât orez cu carne sau cu ciuperci eu fac ardei umpluţi, sau dovlecei umpluti cu orez… Am umplut cu orez şi rosii şi cartofi…ca să nu mai vorbesc despre sarmale… care sunt după aceeasi reţetă de umplutură… simplă sau amestecată cu carne tocată…

Eu nu fac mancarea dupa o reţetă „standard”. De fiecare dată modific mâncarea după cum am în frigider… Pot să adaug morcov sau verdeaţă, sau brânză (la tine asta se pare că este echivalată cu tofu)…  Si foarte des eu adug ou… ceea ce la tine este interzis Dar dacă nu pun ou… nu este nici un necaz .Oul eu îl  pun mai mult pentru a lega compoziţia. Gustul este nesemnificativ după părerea mea…

 

 

Posted in: Uncategorized