Plăcintă cu mere

Posted on Decembrie 16, 2015 de

7


este rețeta pe care mi-ai trimis-o în urmă cu ceva timp…  Am facut-o de câteva ori și am modificat umplutura. în loc de mere am pus bucăți de ananas (crude) amestecate cu stafide (deci n-am adaugat zahăr).

 

Plăcintă cu mere.
Se fac două feluri de compoziţii, aluat, Compozitia de bază, 1 :
– 12 linguri cu varf de faină
– 11 linguri de ulei
– 12 linguri de apă clocotită

Compozitie de aluat sfămicios, 2 : – 5 linguri cu vârf de făină
– 6 linguri de ulei

Din compoziţia de bază 1 se întinde o foaie groasa cam de 5-6 mm. Pe jumatate de foaie se presară sfărmături din aluatul compoziţia 2(mai puţin de jumatate din întreaga compoziţie), apoi se pliază jumătatea nepresărată peste cea presărată cu compoziţia 2. Se intinde iar foaia la o grosime de 5-6 cm si se presara iar cu jumătate din compoziţia 2 rămasă, se pliază şi se intinde şi se repetă încă odată presărarea cu compoziţia 2 si plierea. In total de 3 ori . In final, foaia întinsă se răsuceste ca un cârnat si se lasă cam 30 minute aşa,. În acest timp se face umplutura.

Umplutura se face cam din 2 (două) Kg de mere, rase prin răzătoare şi scăzute pe foc, într-o tigaie. Se amestecă după gust cu 2-3 linguri de zahăr (eu mai pun şi puţin ulei, dar nu toată lumea) Dacă rămân prea zemoase, se adaugă la final 2-3 linguri gris.. Unele persoane adaugă stafide în loc de zahăr si mirodenii Cîrnatul se taie în două bucăţi egale şi se intind două foi fiecare de mărimea unei tăvi de aragaz, nu foarte mare…. O foaie se pune pe fundul tăvii, se pune umplutura peste foaie si se uniformizeauă stratul apoi se acopera cu cealaltă foaie si se dă la cuptor. Se inţeapă cu furculiţa .
Foile intinse cu făcăletul se rulează pe făcălet si aşa se transportă până la tavă şi ca să nu fie aer intre foaie şi compoziţie se prsează puţin cu mâna foaia de deasupra….
Pl[cinta se taie când este încă caldă, in tavă..

Posted in: rețete culinare