Cele 10 porunci. Porunca a treia

Posted on Iulie 8, 2016 de

6


Să nu iei în deșert numele lui Dumnezeu are o semnificație extrem de profundă și care nu se limitează la vorbele noastre.

Evreii spun că nerespectarea acestei porunci pune în pericol umanitatea în întregime.

reformuland această poruncă am putea spune: să nu te folosești de adevăr (sau de numele lui Dumnezeu) pentru a-ți justifica interese meschine. A-ți ascunde interesele în spatele adevărului e mult mai grav decât atunci când spui o minciună. pentru că dacă spui o minciună celalat se poate dezvinovăți dar dacâ spui adevărul, atunci când el nu servește la nimic, doar în scopul de a discredita o persoană acest lucru e o urâciune în ochii lui Dumnezeu.

Orice ideologie care se servește de Dumnezeu pentru a justifica minciuna, distrugerea și răul intră sub interdicția acestei porunci.Pentru că atunci când te servești de Dumnezeu pentru a-ți justifica monstruozitățile pui în pericol umanitatea întreagă (vezi islamismul radical sau inchiziția)

Dumnezeu detestă mai mult ca orice o minciună deghizată în adevăr.

Conversații despre mancare

3. Sa nu iei in desert numele meu.

Sa nu nesocotesti cine sunt eu. Asta este interpretarea mea.
Biblia insa completeaza ca este interzis sa juri pe numele lui Dumnezeu. Parca dinadins facem altfel. De cele mai multe ori, intarim ceea ce spunem prin cuvantul „zau” o prescurtare de la Dumnezeu. Dece credem sa intarind cele mai neinsemnate afirmatii printr-un juramant interzis am fi credibili ? Dece juram pe biblie in angajamente oficiale, de stat si la tribunal ?

Vezi articol original

Posted in: Uncategorized