Verisoara mea GINA…

Posted on Septembrie 13, 2016 de

2


Ieri am discutat cu verisoara mea Gina despre o carte pe care o citea, “versetul zileI”

Mi-a spus ca ei ii place acea parte care vorbeste despre “PREDICA DE PE MUNTE”, mai cunoscuta sub numele de Fericirile apoi ne-am luat cu discutiile si ajungand la versetu zilei mi l-a prezentat….

Era vorba despre ce a sps  Iisus, nu citez exact dar este vorba despre faptul ca daca cineva iti  cere sa-l insotesti o mila tu insoteste-l doua mile iar daca iti cere haina, da-i si camasa..

Mi-a spus ca  autorul cartii explica (foarte interesant),  ca pe timpul lui Iisus evreii erau datori sa insoteasca pe romani la cerere o mila pentru a le arata drumul si ca asta era sfatul lui Iisus sa arate bunavointa, asa cum daca primesti o palma sa intorci si celalalt obraz, etc…Era un sfat intelept pentru evreii ocupati de romani pe care insa nu stiu  daca il apreciau si zilotii din vremea lui.

Apoi mi-a dat un exemplu pe care predicatorul lor le-a povestit.

  • Un crestin avea in china o cultura de orez intr-un deal cu terase unde zilnic trebuia sa umple un rezervor din care plantele isi extrageau apa.

Intr-o zi, a descoperit ca rezervorul lui umplut de cu seara pentruca dimineata sa ude gradina era gol, Un vecin, cel  de sub terasa lui, ii golise rezervorul si intrebuintase apa pe care o carase el. Crestinul s-a gandit ca vecinul este bolnav si neputincios si ca el fiind mai puternic il poate ajuta. El a umplut rezervorul din nou si nu a zis nimic si tot asa cateva zile pana ce s-a intalnit cu vinovatul. Acesta dupa o discutie cu crestinul, in care i-a explicat cine este Iisus si care sunt pacatele noastre, etc… s-a convins cat de buna si adevarata este credintei vecinului, de  inima lui buna… si s-a pocait si el…

Eu am spus ca exemplul din biblie are o morala putin deosebita fata de cel al pastorului. Cel din biblie este un fel de porunca la fel ca in cele 10 porunci , (parca a cincea),   pentru parinti, porunca  extinsa de Iisus la toti oamenii din jur. Sa faci “asa” ca sa iti fie tie bine si sa ai zile multe…

Exemplul dat de predicator arata insa tendinta care s-a perpetuat ca religie la crestini, tot  ce faci, este pentru a capata bunavointa lui Dumnezeu..

Desi crestinul facea bine gandindu-se la  situatia vecinului, nestiind despre ce este vorba, faptul ca nu se revolta, mi s-a parut ca se gandeste la viata de dincolo nu la cea de aici.

Acum  daca stau si ma gandesc mai bine, cred ca si exemplul predicatorului poate fi la fel de bun. Vecinul putea face necazuri daca era un om pus pe rele…

Sa fii cumpatat este un gest de intelepciune in orice situatie.

Posted in: Uncategorized