Dece îmi place să discut despre Dumnezeu.

Posted on Septembrie 28, 2016 de

18


Cred că la întrebarea aceasta nu am răspuns Mihaelei si la întrebarea asta ar trebui să îmi răspund şi mie însămi.

Nu doar că îmi place să discut despre Dumnezeu dar îmi mai place  şi să mă contrazic pe această temă ca şi cum eu aş deţine adevărul. Îmi dau seama că greşesc în modul cum îmi expun părerile dar…este greu să îmi găsesc alte cuvinte mai potrivite la momentul discuţiei …iar apoi… nu se mai poate corecta nimic chiar dacă îmi cer scuze..

Deşi nu este o scuză, trebuie însă să constat  că şi cei  cu care discut fac la fel ca mine. Toţi ne susţinem părerile ca şi cum părerile celorlanţi ar fi greşite. Nu admitem  nici unul că s-ar putea să nu avem dreptate.

Dar nu la întrebarea “cine are dreptate”  trebuie să răspund acum Mihaelei ci la întrebarea:

“DECE  DISCUT DESPRE DUMNEZEU “

Cred că pentruca,

  1. în  primul rând, sunt oameni care acceptă să discute despre Dumnezeu.
  2. Am încercat să vorbesc cu unele prietene (ortodocse) şi  nu vor să discute. Nu cred că aş putea să o conving pe Viorica, Adriana, Mirela… şi altele ca ele să discute despre Dumnezeu. Nici Coca nu ar discuta dacă nu ar fi Cici care se cearta cu noi, adică cu mine şi Coca, cu mare placere pe teme religioase. Si sunt multe personae pe internet care discuta pe acest subiect. Inainte de a citi biblia, după 1989 şi eu la fel ca multe alte personae consideram o lipsă de respect să discuţi  despre Dumnezeu (şi Iisus) deoarece nici existenţa lor nici ce reprezintă ei pentru noi oamenii nu este ceva logic ci doar SFANT.
  3. Prima oară când am început să mă intereseze credinţă a fost după ce m-am simţit jignită de un martor al lui iehova care voia să mă creştineze desi eu ca ortodox eram convinsă că religia ortodoxa este prima formă de creştinism din istoria crestinismului Imperiului Roman şi că ei, martorii lui Iehova sunt niste „NOI VENITI” în domeniu… (căci pe catolici, desi majoritari, îi consuderam  niste ingamfati care au dezvoltat suplimentar alte concpte religioase prin următoarele sinoade,  fără ortodocşi.)
  4. Credinţa în Dumnezeu este confundată de toată lumea cu integrarea într-un canon religios creştin şi nu este deloc asimilată ideii că există un Dumnezeu care a făcut universul şi pe noi oamenii şi care conduce totul.
  5. Creştinismul ca denumire este disputat de diferite confesiuni care am impresia că nu sunt prea interesate de ideea ca a existat un evreu care s-a declarat fiul lui Dumnzeu, omul Iisus ci doar de a stabili existenţa lui Dumnezeu însuşi în considerentele contradictorii ale scrierilor bibliei, adică a vechiului, si noului testament.
  6. Eu mi-am dat seama că nu sunt chiar o credincioasă conform perceptelor religioase a nici unei confesiuni şi nici măcar  a confesiunii mele, ortodoxe, (desi ortodoxismul nu este o religie chiar aşa de restrictivă ca altele) Totuşi, in nici un caz  nu aş putea poate spune că nu sunt crştină în sensul de dicţionar al cuvântului.
  7. Crestin- DEX

https://dexonline.ro/definitie/creștin

CREȘTÍN, -Ă, creștini, -e, adj. , s. m. și f. I. Adj. Care aparține creștinismului, privitor la creștinism. II. S. m. și f. 1. Persoană care a primit botezul și crede în … ( şi aici dicţionarul se opreşte, se poticneşte, probabil vrea să spună că crede în botez.)

8. Nu are nici o logică această dorinţă a mea de a convinge pe alţii că eu cred în Dumnezeu şi că mă consider creştină, pentrucă pe nimeni nu interesează ce crede celălalt… dar dacă cineva este dispus să ma asculte, îi dau drumul la discuţii ….Si uite de aia discut şi îmi face plăcere! Fără nici o justificare !

9. Eu mă consider ortodocsa deşi potrivit canoanelor ortodoxe nu mă integrez ca credincios ortodox. Sunt „botezată” de biserica ortodoxa, Imi place religia creştină,  cred în morala creştină şi îmi place Iisus omul. Consider biblia un izvor de înţelepciune şi consider că ceea ce nu cred nu este “necredinţă” ci “o altă abordare a credinţei”.  Dacă aş discuta cu un preot ortodox el nu s-ar implica în discuţii, ar spune doar că sunt “în rătăcire” şi că Dumnezeu mă va lumina. In concluzie un preot ortodox ar spune să ma rog la Dumnezeu…Dar am citit multe păreri şi am constatat că sunt mulţi şi cei care gândesc aproape aşa cum gândesc şi eu.

10. Cred că nu port discuţii cu cei care cred ca mine pentriucă nimeni nu crede În Dumnezeu la fel, dar îmi doresc sa găsesc pe cineva care să creadă la fel ca mine.. Ce mult mi-ar plăcea să discut cu cineva care crede ceea ce cred eu… Din când în când găsesc asemănare între unele păreri ale mele şi ale altuia…

 

NOTĂ : Am răspuns la întrebare, sau întrebarea era alta ? Dacă este alta, spune la ce trebuia să răspund. Mai clar.

Posted in: Uncategorized