A intoarce obrazul celalalt – consideratii personale

Posted on Aprilie 7, 2017 de

27


Birocratie absurda. Reguli absurde. In loc sa protestez ma conformez.

Vecini idioti. Nu le raspund cu aceeasi moneda. Dimpotriva chiar.

Regulament absurd la piscina. Un copil de 3 ani e admonestat pentru ca poarta un tricou pentru a se proteja de soare in timp ce alaturi o femeie musulmana e imbracata din cap pana-n picioare. Si nu e admonestata.

Asigurari de sanatate. Obligatorii. Dar care nu ofera decat servicii de care nu ai nevoie si din cauza careia esti nevoit (financiar) sa renunti la servicii medicale de care ai nevoie dar pe care nu ti le mai permiti pentru ca… esti obligat sa platesti rata la asigurarea medicala de care nu ai nevoie, care nu-ti ofera nimic dar de care nu poti sa te descotorosesti.

„să dea* obrazul celui ce-l loveşte şi să se sature de ocări. Căci* Domnul nu leapădă pentru totdeauna.”

„Mi-am dat spatele* înaintea celor ce Mă loveau şi obrajii** înaintea celor ce-Mi smulgeau barba; nu Mi-am ascuns faţa de ocări şi de scuipări.”

„Dar Eu vă spun: Să* nu vă împotriviţi celui ce vă face rău. Ci, oricui** te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt.

Concluzie: a intoarce obrazul celalalt ar putea insemna sa dai cezarului ce e a cezarului si sa raspunzi raului prin bine. Sa nu te lasi inrait de lumea in care traiesti si sa-ti pastrezi verticalitatea in orice conditii. Daca altii te-au inselat si au profitat de situatia in care te-ai aflat- tu sa nu faci niciodata la fel. Sa nu lasi raul sa te transforme.

Posted in: conversații