Protestanți și ortodocși.

Posted on mai 23, 2018 de

5


Am sters aprecierile mele referitoare la diferența între credința protestanților si a ortodocșilor scrise de mine după ce am fost la manifestarea organizata de biserica Baptistă la Arenele Romane din Parcul Carol cu ocazia vizitei în România a autorilor cărții FUGI BĂIETE FUGI !
Intr-un fel cred că acolo am asistat la lansarea cărții tradusă în limba română susținută de biserica baptistă. Cartea este despre viața unuia din autorii cărții, Nicky Cruz scrisă de el si Jamie Buckingham, cu prefață de Billy Graham, bâiatul acelui Graham care era pastorul baptist salvator din roman căci în roman este vorba si de un om minunat care il convertește pe Nicky Cruz. Romanul merită să fie citit. Este un roman foarte frumos cu o poveste frumoasă despre credință, bine și perseverență, dar pe care încă nu l-am terminat de citit.
Acum încerc să rescriu aceste aprecieri dintr-un unghi mai bine gândit ( cred eu).
Protestanții au un fel de a-și exprima credința foarte exeriorizat. Cântă și își ridică mâinile într-un fel complet străin mie ceea ce m-a făcut să îi asemăn cu sclavii de pe o plantație sud-americană care petrec după orele de muncă. Comparația mi-a fost sugerată chiar la spectacolul la care am asistat și pe care în continuare îl consider un spectacol deși se dorește a fi ceva ca o manifestare de credință a bisericii creștine. Așa o fi, dar părea un spectacol pentru mine.

Pimul concilu al bisericii lui Constantin cel Mare acela tinut la Niceea în anul 325, cel care a pus bazele dogmatice și canonice ale religiei Creștine ca bisericâ a lui Cristos, a fost un răspuns oficial la acea erezie arianistă care considera pe Dumnezeu un alt Dumnezeu decât al evreilor. Deși mișcarea a luat numele după Arius textele contemporane de atunci considerau ideea mai veche.
Acest sinod, pentru a exclude orice interpretare a episcopilor despre religie, la solicitarea lui Constantin cel Mare care voia unificarea credintei, a definit mai precis dogmele religiei creștine, începând cu definirea lui Dumnezeu ca fiind tot Dumnezeul evreilor dar adăugând la acesta pe Iisus și Sfântul Duh, instituind TRINITATREA ca dogmă principală.
Conciliul a stabilit că fiul este născut nu făcut așa că este Dumnezeu Impreună cu Tatal și Sfântul Duh și a adâugat termenul de Sfântă Trime pentru Dumnezeu, stabilind totodată si cele patru evanghelii. Ultima, a lui Ioan, fiind și cea mai nouă evanghelie scrisă de acel ucenic al lui Iisus pe care el îl iubea, Această evanghelie conținea căteva precizări care puteau susține dogma. Dogma a fost acceptată de acei episcopi ai bisericilor din imperiu care au participat. Nu au participat însă unele biserici. Nu au participat evreii crestinați din Biserica Mar Thoma nici câțiva alti episcopi ai unor biserici care se considerau totuși urmașe ale învățăturii lui iisus.
Sinodul a discutat problemele ridicate de Arius din Alexandria. Acesta susținea că Iisus din Nazaret nu ar fi fiul lui Dumnezeu născut din veșnicie, ci doar o creatură a Tatălui care în singurătatea lui l-ar fi creat pe Iisus și l-ar fi înfiat.
Conciliul a stabilit că fiul este născut nu făcut așa că este Dumnezeu Impreună cu Tatal și Sfântul Duh și a adâugat termenul de Sfântă Trime in numele lui Dumnezeu.
Biserica Creștină a avut mereu în sânul său protestatari chiar de la înființare. Catarii au fost o așa zisă sectă de care doar amintesc ca si biserica Nestoriană, sau acea biserica crestină a evreilor Mar Thomas sau altele care între timp au dispărut.
Nu sunt împotriva altor confesiuni care se definesc a fi creștine dar mă nemulțumește când acestea fac gălăgie afirmând că sunt adevărata biserică a lui Iisus. Toate sunt biserici care recunosc evangheliile lui Iisus si care este MAI ADEVĂRATĂ nimeni nu poate decide…

Revenind la subiect, adică la diferența între ortodocsi si protestanti vreau să îmi expun părerea. Nu sunt obișnuită cu cântece si legănări de brațe așa cum a cerut să facă publicul cei care organizaseră acea manifestare. Probabil la fel de ciudată li se pare celor de altă confesiune închinarea ortodocsilor într-o biserică împânzită cu icoane si poze ale lui Iisus alături de tot felul de sfinți considerați a fi alaiul lui Iisus In ceruri…
Din discuțiile mele cu credincioșii care fac parte din confesiuni protestante am tras concluzia că ei cred că prin botezul în Iisus li se iartă păcatele de până atunci și devenind ucenicii lui Iisus, nu mai răspund în fața judecății lui Dumnezeu. Din acest motiv unii sunt convinși să se mai boteze odată chiar dacă au mai fost botezati.
Eu discutând cu unii preoți ortodocși dar și după părerea mea, cred că judecata lui Dumnezeu nu poate fi exclusă chiar daca noi cerem iertare si suntem iertati într-un fel…Cred că judecata lui Dumnezeu este permanentă și de neevitat nici în timpul vieții nici după moarte deși ce urmează după moarte numai Dumnezeu știe….căci dacă nici în Dumnezeu nu există dreptate, atunci întreb eu,
CE ESTE DREPTATEA și ce este DUMNEZEU ?

Reclame
Posted in: Uncategorized